2011. augusztus 6., szombat

Évforduló - Guadalcanali hadjárat



1942. augusztus 7-én kezdődött meg a guadalcanali hadjárat vagy guadalcanali csata. A híres hadjárat a második világháború csendes-óceáni hadszínterén zajlott a szövetségesek (főképp az USA) és a Japán Birodalom között. Ez az ütközet tekinthető a háború fordulópontjának: a Midwaynél aratott első győzelem után itt vették át a szövetségesek a kezdeményezést, és itt formálódott meg az a hatékony összfegyvernemi együttműködés, ami lehetővé tette a háború végéig tartó „szigetről szigetre” stratégia megvalósítását. A több fázisban, a szárazföldön, a levegőben és a tengeren megvívott csata döntő változást hozott a háború menetében: itt indult meg az a szövetséges offenzíva, amit a japán hadvezetés már nem tudott megállítani, és ami végül elvezetett Japán kapitulációjához. (forrás:Wikipedia)

Az eseményhez kapcsolódó játékunk a hamarosan piacra kerülő Conflict of Heroes: Guadalcanal, mely tovább bővíti a sokak által kedvelt CoH családot. A rendszer viszonylag egyszerű szabályaival és igényes kivitelezésével a wargame-ekkel ismerkedőknek is könnyen megszerethető darab. Nem utolsó sorban pedig a hazai játékboltok polcain is találkozhatunk vele.

3 megjegyzés:

Jani írta...

szia, tudsz esetleg többet valamelyik Conflict of Heroesről? Van még két keleti frontos, annyit tudok, de a mechanizmusról esetleg néhány mondatot írhatnál. Az egyik legsikeresebb wargame-család, kérdésem: vajon miért.

Nagyon jó, hogy elindítottad ezt a blogot, sok sikert hozzá, szerintem rendszeresen ide fogok tévedni! Főleg a játékok miatt, de egy kis történelem ismétlés sem árt:)

üdv

Gamer írta...

Köszönöm a bíztató szavakat. Ígérem lassan a játékokra is rátérek :)
Tudtommal eddig ezek jelentek meg a CoH család részeként:

Awakening the Bear - Operation Barbarossa 1941
Storms of Steel - Kursk 1943
Price of Honour - Poland 1939

Az első megjelent rész szabályait olvastam el és játszottam is vele tesztjátékot, hogy a mechanizmust kipróbáljam. Viszonylag egyszerű, kb a Memoir'44 utáni lépcsőfoknak felel meg, egy újonc wargamer számára. A grafika tényleg dicséretes, ami még az ismerkedőknél fontos szempont, hiszen általában a eurogame-ek világából jönnek. Az mindenképp előnyére szolgál, hogy nem kártyavezérelt mechanizmusú (mint nagy riválisa a Combat Commander sorozat), hanem akciópontokat elköltve cselekedhetsz az egységekkel. Így elérhetőbb az angolul kevésbé értők számára is. És ötletes az akciópontok felhasználásának módja is. Szerintem érdemes legalább a szabályok elejét átfutni (6 oldal) és lejátszani az első csatát, akkor már átlátja az ember, hogy milyen. Állítólag a második rész az elsőnél is jobb.
Szóval szerintem a sikerének titka: szép design, könnyű, de változatos játékmenet, folyamatosan újabb részek jönnek ki hozzá, rövid játékidő, majdnem nyelvfüggetlen.

Jani írta...

Na megnéztem a szabályt, nem is ijesztően hosszú:) A nyelvfüggetlenség tényleg nem hátrány, köszi az infót!

üdv

Megjegyzés küldése

 

WARGAME BLOG © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness